13 Mart 2019 Çarşamba

PR Ajansı Nedir?

PR kelimesi İngilizce bir kısaltmadır. Public Relations kavramının kısaltması olan PR, Halkla İlişkiler anlamına gelir. Oldukça geniş bir işletme fonksiyonu olan bu kavramı sürdüren firmalara ise PR Ajansı denir. İşletmelerin, gerçek kişilerin, vakıf ve dernekler ile kamu kurumları gibi kar maksadı bulunmayan tüm yapıların halkla ilişkiler ihtiyacı kaçınılmazdır. Her ne kadar kamu kurumları ve kar amacı gütmeyen kuruluşların bu hizmetleri almadan da varlıklarını sürdürmesi mümkün gibi görünse de bu bir yanılgıdır. Kendisini halk nezdinde bilinir kılmak isteyen her kişi ve kurum PR yapmak durumundadır. PR Ajansı nedir? sorusunun yaygın biçimde soruluyor olmasının nedeni de budur. Tanınmış kişiler, sanatçılar, siyasetçiler, vakıflar, dernekler siyasi partiler ve elbette ticari işletmeler, PR ajansları kanalı ile profesyonel biçimde halkla ilişkiler faaliyetlerini sürdürebilirler. PR oldukça geniş bir kavramdır ve hizmetin sunumunda farklı alanlardan birçok uzman görev almak durumundandır. Konvansiyonel medya araçları ile yapılan PR uygulamalarının yanı sıra, günümüzde dijital medya da büyük öneme sahiptir ki, zaten bu sebeple PR artık aynı zamanda teknik bir olarak da kabul edilir.
PR Nedir?

PR Ajansı nedir? sorusuna verilecek cevabı doğru anlayabilmek için PR nedir? sorusunun cevabına hakim olmak gerekir. PR, bir işletmenin tüm platformlarda tanıtım ve tutundurma faaliyetlerinin sürdürülmesi işlemi olarak tanımlanır. Bu uygulamalara sadece reklam yönünden bakmak doğru değildir. Zira PR; reklamı da içine alan geniş bir alanı ifade eder. Bu hizmetin detaylarında, itibar yönetimi, basın ve yayın ilişkileri, kurumsal kimlik çalışmaları, müşteri deneyimi iyileştirme faaliyetleri, reklam, pazarlama, istatistik, online araçların geliştirilmesi ve efektif biçimde kullanılması gibi birçok uygulama bulunur. PR Ajansı nedir? sorusuna buradan bakara bir cevap verilecek olursa; bu hizmetlerin tamamını veren kuruluştur. Demek doğru olacaktır. PR Ajansları, tüm kişi ve kuruluşların bu ihtiyaçlarını, kendi nitelikleri ölçeğinde karşılar. Elbette PR Ajansı belli nitelik seviyesinde yer almıyorsa, vereceği hizmetler yeterli olmayacak, sonuç itibariyle ortaya çıkan sonuç efektif olmayacaktır. Bu nedenle, PR Ajansı seçerken deneyim ve profesyonel kaliteden emin olmak oldukça önemlidir. Seçeceğiniz firmanın referanslarını seçim yaparken bir kriter olarak kullanabilir, bu sayede etkili bir PR için doğru kuruluşa ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder