11 Mart 2019 Pazartesi

Basın Bülteni Gönderimi

Kurum ve de kuruluşların pazarlamış oldukları ürünlerinin reklamlarını çeşitli medya mensuplarına ileterek, hedef kitlenin bilgilenmesini sağladığı çalışmalara basın bülteni çalışması denilmektedir. Ürünlerinizin hakkındaki haberlerin belirli bir disiplin içerisinde tanıtımı hazırlandıktan sonra medyada paylaşım yapılması şarttır.  Bu tanıtım kimi zaman görsel olarak sunulabileceği gibi kimi zamanlarda da yazılı metin olarak hazırlanabilir. Hazırlanan metinlerde ise genellikle pazarlanan ya da pazarlanılması düşünülen ürünlerin alanındaki ilkleri, piyasada tek olduğu yönler ve de en önemli özellikleri bulunur. Bu özelliklerin haber olarak basın bülteninde yer almasından sonra hedef kitle ile markayı buluşturmak kaçınılmaz hale geleceğinden, internet ortamında da marka bilinirliği ve itibar artışı da önemli bir ilerleme kaydedilecektir.
İyi bir basın bülteninin hazırlanabilmesi için her şeyden önce alanında deneyimli kişilerin sunduğu hizmetlerden faydalanmak gerekir. Günümüzde basın bülteni hazırlamak ve basın sorumluluğunu üstlenmek gibi önemli görevleri üstlenen deneyimli kişiler bu tarz çalışmaları yürütürken profesyonel bir yol izlerler. Profesyonel çalışma yapmak basın bülteninin kısa süre içerisinde marka bilinirliğini artırıcı yönde olması için metinlerin çok özenli hazırlanması gerekir. Basın bülteni metinlerinde olmazsa olmaz bazı faktörler vardır. Bunlardan biri de yalın bir dil kullanmanın yanın sıra, pazarlanan ürünleri her yönü ile iyi tanıtacak anlamlı kelimeler kullanılmasıdır. Bu durum web sitelerinde yer alacak içerikler için de geçerli olacaktır. Web sitelerinin seo çalışmaları, basın bülteninin başarıya ulaşması, marka bilinirliğinin artması için önemli bir gerekliliktir.

İyi Bir Basın Bülteni Nasıl Hazırlanır?


Basın bültenlerinin diğer reklam alanlarına göre kendi içerisinde belirli kuralları bulunur. Bu kurallar ise genellikle bazı disiplinleri ifade etmek özgürlüğünün temelidir. Öyle ki hazırlanan çalışmalar hedef kitlelere direk olarak mesajı iletmelidir. Aynı zamanda markaların kurumsal imajlarını birebir temsil edecek nitelikte sözcüklerin kurulması da şarttır. İçerik genel olarak marka haberleri, ürün tanıtımları, değerlendirme mesajlarından örnekler, ürünün daha önce kullanmış olan kişilerle yapılmış röportajlar gibi bir çok içeriği kendi içinde barındıracak nitelikte olabilir. Fakat tüm bu çalışmaları yürütürken dikkat edilmesi gereken bir başka şeyde basın bültenlerinde yer alan bilgilerin direk olarak hedef kitleye yönelik simgeler içeriyor olmasıdır. Yani hazırlanan metinde üretilen ürünün kimi ilgilendirdiği, ne zaman pazarlanacağı gibi bilgilerle donatılması şarttır.

Basın bültenin faydalı bir çalışması şekline gelebilmesi için öncelikle bu alanda uzmanlaşmış kişilerin desteğinden faydalanmak gerekir. Günümüzde bu tarz çalışmaları yapan bir çok kurum ya da kuruluş söz konusudur. Bu kurum ya da kuruluşların arasından sıyrılarak, kalıcı bir hedef kitleye sahip olmak sanıldığı kadar da kolay olmayacaktır. Aynı zamanda metinlerin istenilen kriterlere göre hazırlanmasında medya mensuplarının sizin haberiniz ile neden ilgilenmesi gerektiği konusunda fikirler de bulunur. Bu nedenle basın bültenlerinin daha önceden deneyimli kişiler tarafından hazırlanmış olması, marka imajı açısından çok önemli olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder