9 Mart 2019 Cumartesi

Dijital PR Nedir?

İnterneti aktif ve de dijital ticaret amacıyla kullanan, haber tarzı vb. bir çok sitenin de sahip olması gereken dijital PR çalışması, hedef kitlenin satışı yapılan herhangi bir hizmet ya da üründen haberdar olmasını sağlayarak, marka bilinirliğini artıma çabası olarak tanımlanabilir. Dijital PR kelimesindeki PR aslına bakıldığında İngilizce dilinde yer alan Public Relations kelimesine karşılık gelmektedir. Günümüzde kurumsal olarak faaliyet gösteren tüm firmaların ve web sitelerinin bu uygulama aracılığı ile hedef kitlelerini etkilemeleri mümkün hale gelecektir. Bu sistemin diğer tüm sistemlere nazaran klasiklerin dışına çıkan, hem çok daha ucuz hem de kolay kullanılan ve ölçümlenebilir bir sistem olduğu söylenebilir. Gerekli bilgi ve donanıma sahip olduğunuz takdirde Dijital PR sistemini kolayca kullanmak ve bu sistem aracılığı ile de halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam çalışmalarını yönetmek mümkün olacaktır. Peki bu sistemi profesyonel anlamda nasıl tanımlayabiliriz?
Dijital PR herhangi bir kurumun ya da web sitesinin marka imajını artırmak için gerek sosyal ağlarda, gerekse bir çok paylaşım sitelerinde, gerekse de bloglarda, sözlüklerde, şikayet sitelerinde ya da Wikipedia'da  doğru şekilde tanınmasını sağlamak için gerçekleştirilen çalışmaların bütünüdür. Bu sistem sayesinde her türlü dijital profilini yönetme imkanı söz konusudur. Dijital PR çalışmalarının aktif olarak yürütülebilmesi için öncelikle iyi bir alt yapıya sahip olan web sitesi kurulumu yapılması gerekecektir. Eğer siteniz henüz tasarım aşamasındaysa ilk aşamada dikkat etmeniz gereken sitenin her türlü kullanıcıya hitap edecek şekilde basit tasarıma sahip olmasını sağlamaktır. Bir sitenin kullanım açısından rahat olması, hedef kitlenin artmasında önemli bir faktör olacaktır.   Çünkü insanlar aradıklarını kolayca bulamayacağı derece karmaşık şekilde oluşturulmuş web sitelerinde uzun süre kalmazlar. Kullanım zorluğu kullanıcıların web sayfasını kolayca terk etmesine neden olur. Bu da üretilen bir ürünün ya da hizmetin tanınmasına engel olacak olumsuz bir faktördür.

Dijital PR Çalışmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler


Dijital PR çalışmasının olumlu sonuçlar getirmesi için bazı faktörlere de dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunun için ilk aşamada Seo çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekir. Seo çalışmasının doğru olması marka itibarının uzun süreli ve de kalıcı olmasına vesile olacağından, doğru kişilerden hizmet alınmasında fayda vardır. Aynı zamanda marka elçisi seçmek de dijital PR çalışmalarında olması gerekenler arasında yerini alır. Ancak marka elçisinin markayı iyi bir pozisyona getirmesi çok kısa sürede mümkün olacak bir şey değildir. Bu bağlamda dijital platformlar aracılığı ile sürekli post paylaşımı yapılmasının da ihmal edilmemesi gerekecektir. Bazı durumlarda ise kişilerin marka ya da hizmeti sunan kurum hakkında yer alan ürünler hakkındaki görüşleri kolayca yıkılabilmektedir. Bu nedenle kalıcı bir hedef kitlenin oluşturulması çok önemlidir. Kalıcı hedef kitle oluşturmak içinse dijital PR çalışmalarının aktif olarak yürütülmesinde fayda vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder